Elke dag leer ik iets nieuws

De afgelopen weken stonden in het teken van dozen uitpakken, inrichten en wennen in het nieuwe, duurzame pand in Amsterdam. Ondertussen gingen de dagelijkse werkzaamheden gewoon door. Nu er meer rust komt, ontstaat er ruimte om samen te werken en elkaar beter te leren kennen. Hoe is het om in een nieuw pand te starten? En wat maakt deze verhuizing bijzonder? Twee collega’s vertellen daar meer over.
Na ruim 30 jaar bij de post te hebben gewerkt, besloot Ernst opzoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Als administratief medewerker bij Medipoint begon hij een paar maanden geleden en hij voelde zich meteen thuis. “In het begin had ik niet verwacht dat deze functie zó goed bij mij zou aansluiten. Ik ondersteun de planning, heb veel contact met afleveraars en leer iedere week meer over het assortiment en de organisatie. Het is een totaal ander vakgebied maar dat maakt het juist zo interessant.”
Contact met afleveraars en collega’s
Wat Ernst het meest aanspreekt, is het contact met de afleveraars. “Omdat ik hier pas net werkzaam ben, praat ik veel met ze en leer ik iedereen kennen. Daarnaast vind ik het leuk om het team te ondersteunen en vragen zo goed mogelijk op te lossen.” Ook helpt hij met het maken van het rooster, kijkt wie er verlof heeft en zorgt dat het werk van de afleveraars soepel verloopt. “Soms is het nog een beetje wennen maar ik vind het leuk om collega’s aan te sturen.”

We ontdekken met elkaar dit nieuwe pand en dat gaat goed!
Het grote pand ontdekken
Toen Ernst in augustus bij Medux begon, werkte hij eerst nog in het voormalige pand in Jarmuiden. “Sinds een paar weken werken we in Amsterdam. Naast dat het pand heel groot is, is het ook modern en duurzaam. Ik weet elke dag steeds iets beter wat ik waar kan vinden en hoe ik het beste kan lopen”, lacht hij. Er gaan nog een aantal locaties verhuizen dus stapje voor stapje zal het pand steeds voller worden.
De flexplekken en ruime kantine zorgen ervoor dat Ernst in contact komt met veel collega’s van andere afdelingen. “Natuurlijk zijn nog niet alle collega’s werkzaam in dit nieuwe pand dus er zal nog wel het een en ander gaan veranderen maar ik vind het heel erg leuk om iedereen te leren kennen. We ontdekken met elkaar dit nieuwe pand en dat gaat goed!”
Ruimte om te coachen en te groeien
Ook Hanane, senior klantenservice medewerker, is enthousiast over het nieuwe pand. Ze werkt al ruim 13 jaar bij Medux en heeft in die tijd verschillende functies en verhuizingen meegemaakt. “Mijn loopbaan begon bij de klantenservice, daarna werkte ik in de retail klantenservice tot die werd opgeheven, waarna ik terugkeerde naar de klantenservice van ZV. Inmiddels ben ik senior medewerker en blijft het werk leuk doordat er steeds nieuwe ontwikkelingen zijn.”
Hanane coacht collega’s, ondersteunt haar teamleider en helpt collega’s bij vragen via de telefoon of e-mail. De overstap van het kleine pand in Jarmuiden naar het grote, moderne pand in Amsterdam was een flinke verandering, maar verloopt soepel. “Sommige kinderziektes kom je nog wel tegen, maar iedereen denkt daar goed over mee en kleine problemen worden snel opgelost.”
Het nieuwe pand biedt ook praktische voordelen. “Voorheen aten we altijd aan onze werkplek, nu gaan we echt even naar de kantine. Daarnaast hebben we mooie flexplekken. Al zie je dat collega’s toch wel snel op een vaste plek zitten”, lacht ze. Het pand begint steeds voller te raken en dat vinden ze allebei gezellig. “Normaal loop je door een lange gang in je eentje, nu zie je steeds meer collega’s. Ook de kantine wordt steeds drukker.”
Zowel Ernst als Hanane kijken uit naar de komende verhuizingen van andere collega’s en de verdere ontwikkeling van het nieuwe pand. Ze vinden het dan ook fijn dat op 3 november de collega’s van HartingBank BBT Zaandam hierheen zijn verhuisd. Voor Ernst en Hanane geldt: elke dag biedt nieuwe uitdagingen én kansen om te leren!
Verhalen van andere collega's
Bekijk alle verhalen
Yvonne & Lene, Administratief Medewerker bij HartingBank

Christian Stevens, Advies & Serviceplanner bij Atlas Kidtech

Romaine Groenevelt, Serviceplanner bij Medipoint