Van kapsalon naar klantcontact

Jarenlang werkte Daniëlle als kapster en nu helpt ze mensen met zorghulpmiddelen. Deze grote carrièreswitch was best spannend maar inmiddels voelt ze zich op haar plek bij Medux. In de Medipoint winkel van Alkmaar helpt zij klanten zo goed mogelijk. “Ik ben hier in een warm bad terechtgekomen en dat is heel fijn.”
Het drukke leven als kapster begon Daniëlle de laatste jaren steeds meer op te breken. “Ik wilde eigenlijk wel wat anders, maar ik durfde niet. Totdat ik in gesprek raakte met een vriendin, en inmiddels collega, die aan mij vroeg of ik bij Medipoint zou willen werken. Zij werkt hier als assistent regiomanager en gaf aan dat ze de perfecte baan voor mij had.” Met een knoop in haar maag heeft Daniëlle de stap gezet en besloot ze het gesprek aan te gaan.
Het gesprek was erg leuk en in de auto naar huis werd ze al teruggebeld. “Ik was aangenomen en mocht een dagje meelopen om zeker te kijken of ik het leuk zou vinden. En dat vond ik!” Ondanks dat Daniëlle nog weinig over Medipoint wist, vond ze het contact met klanten gelijk het allermooiste aan dit werk. “Elke klant is anders en dat maakt dit werk uniek en bijzonder.”
Geen dag is hetzelfde
Als winkelmedewerker bij Medipoint is geen dag hetzelfde. “Iedere ochtend starten we vaak met een kopje koffie om samen met ons team de dag te bespreken. We bekijken wat er moet gebeuren, nemen de mailbox door en dan komen vaak al de eerste klanten binnen.” Daniëlle helpt klanten in de winkel, beantwoordt vragen aan de telefoon, verwerkt bestellingen, checkt de voorraad en regelt retouren. Ook plant ze reparaties en houdt ze de administratie bij.

Elke klant is anders en dat maakt dit werk uniek en bijzonder.
Een dag als winkelmedewerker kan soms heel druk zijn en dan is het belangrijk om snel te schakelen. “Het doel blijft altijd hetzelfde: mensen zo goed mogelijk helpen door te luisteren.” Toch gaat dit niet altijd even makkelijk. “Wij zijn het fysieke gezicht van Medipoint waardoor er soms wel wat negativiteit van klanten op ons afkomt. Het allerbelangrijkste is om rustig te blijven en het netjes op te lossen.”
Hecht team
Dit doet Daniëlle samen met een hecht team van collega’s. “We werken met z’n zessen in Alkmaar maar hebben ook fijn contact met collega’s in Haarlem, Zaandam en Heemskerk. We helpen elkaar waar het kan als er vragen zijn.” Ook buiten werktijd hebben ze contact. “Af en toe sturen we elkaar ook een appje als je weet dat iemand even niet zo lekker in zijn of haar vel zit. Dat is fijn en daardoor zijn we enorm hecht.”
En als Daniëlle naar de toekomst kijkt? “Dan zie ik mezelf hier de komende jaren nog wel werken! Ik heb het hier enorm naar mijn zijn. Inkoop lijkt me daarentegen nog wel interessant om daar wellicht ooit in door te groeien. Maar wie weet! Voor nu zit ik hier op mijn plek.”
Wij hebben verschillende vacatures in commercie en advies beschikbaar.
Verhalen van andere collega's
Bekijk alle verhalen
Abdellah Rochdi, Commercieel Medewerker Binnendienst bij Atlas Kidtech

Julian de Bruijn, Adviseur bij MHG

Patrick Dekker, Relatie en Advies manager bij Orthototaal